I FEEL FREE WHEN I SEE NO ONE

Som ni vet så gjorde jag två tatueringar för en månad sedan, varav den ena är en snäcka som sitter ovanför hälen och som jag redan visat er och förklarat vad den betyder och symboliserar. Det inlägget hittar ni här, om ni är nyfikna.
 
Denna gången tänkte jag förklara min andra tatuering som sitter på höger arm precis ovanför armvecket. En diskret tatuering som syns väldigt sällan, vilket var precis som jag ville ha det. Texten är 2 rader kort och lyder I feel free when I see no one. Texten kommer från Lana Del Reys låt God knows I tried.
Jag minns när jag hörde den låten för första gången. Det var någon gång på försommaren 2016, den första i vårt hus. Jag satt på altanen och tittade ut över trädgården och åkrarna och funderade på att nypa mig i armen för att försäkra mig om att det inte var en dröm. Att vara där och då i tystnaden, i solen, bland kvittrande fåglar och sprudlande natur fick mig att känna mig mer fri och levande än jag någonsin gjort tidigare. Att vara ensam med naturen och djuren där inte en människa fanns i sikte och inga bilar eller vägar varken syntes eller hördes, det var verkligen allt jag någonsin velat ha. En dröm som jag haft så länge men som plötsligt blivit verklighet. I bakgrunden spelades Lana Del Rey och just där och då satte hon ord på mina känslor med den textraden. Sedan dess har den texten betytt så otroligt mycket för mig. Den symboliserar allt som har med livet att göra. Att bara vara ett med naturen och känna sig riktigt levande och lycklig. Den handlar inte om att hålla sig isolerad från människor, vilket jag förstått att många tolkar den som. Utan det är så mycket mer. För oavsett hur jobbigt livet är emellanåt så mår jag bra igen när jag får sitta ner i lugnet och bara andas. Det är då jag känner mig fri.
 
 
Jag älskar den men har ingen bättre bild än denna på den just nu. Vill ta ett kort i dagsljus men det är sällan jag får något dagsljus nu för tiden. Snart är det vår så att jag kan njuta av min friaste plats igen. Snart så ♥
 
 
Allmänt | |
Upp