MIN SNÄCKA

Jag älskar min tatuering som sitter precis ovanför min häl. Många undrar om den symboliserar något, vilket den absolut gör, så tänkte ta tillfälle i akt och skriva om det här.
 
Jag har sedan jag var liten varit rädd för vatten, min syster Nathalie likaså, men ändå har vi alltid älskat att bada, särskilt syrran. Och i somras så utmanade vi vår rädsla för vattnet. Nathalie tog det bra men jag hade betydligt mycket svårare att tänka bort allt som finns i vattnet och hålla mig lugn. Men tillsammans så gjorde vi det och med henne och Kevin så vågade jag även att hoppa från höga höjder (för mig höga höjder) trots att jag är så höjdrädd. Snäckan symboliserar den fria känslan man får när man är i vattnet som också är högst beroendeframkallande. Det är känslan av livet! Men den symboliserar också den relation som jag och Nathalie har, som är livsviktig för mig. Även om vi är väldigt olika för många, så är vi nästan likadana också. Vi kan avsluta varandras meningar, tänka samma tankar och känna samma sak, samtidigt. Hon är en av de viktigaste personerna i mitt liv, om inte den viktigaste. Därför har vi varsin identisk snäcka ovanför hälen och jag älskar den ♥
 
 
 
 

Allmänt | |
#1 - - Nathalie:

Åh vad fin du är, love you sister♥️

Svar: Right back at you Schwester ❤️
Michaela Elmström

Upp