GUIDAD TUR!

Idag har vi en bokad tur med en guide hela dagen. Det är vi + Emyr från England och sedan paret Samantha och Collin från New York. Supertrevligt gäng och vi har varit på rundtur på Mayaruinerna som ligger 10 min bort vårt hotell. Därefter åkte vi till 2 olika cenotes samt en lagun för snorkling. Att simma i cenotes är fantastiskt och jag rekommenderar precis alla att prova på det. Den sista vi var i var som en grotta som man kunde simma in i. Taket blev lägre och lägre och lägre så det var både vackert och lite läskigt också. Önskar så att man kunde tagit bilder där inne. Den vi tyckte bäst om hittades först för 3 år sedan av mexikanarna så den är verkligen ny. Det är knappt 300 personer som besökt den totalt vilket är häftigt!

(null)

(null)

Utsikten över den sista biten av stranden som vi bor på, kan stå här och titta hela dagen 🩵

(null)

(null)

(null)

(null)

Sen kom vi till djungeln i Tulum där det fanns cenotes att svalka sig i. 

(null)

(null)

Vi fick tequila och öl kontinuerligt under touren vilket var gott och det gjorde även att våra nyfunna kompisar blev om möjligt ännu mer sociala 😂 Amerikaner är verkligen motsatsen till svenskar, de pratar med allt och alla om precis allt. Väldigt kul! Emyr som kommer från England var jag snabb med att prata om Eurovision med. Tar alltid min chans om jag får en och han hade faktiskt ganska bra koll på tävlingen, "Sweden is always too good, we dont stand a chance". Det har han ju faktiskt rätt i, haha. 

(null)

(null)

(null)

I touren ingick det också tequilaprovning ute på vischan. Det var lokal tequila från ett familjeägt litet företag. Jag gillar inte tequila men har nog ändrat mig nu. Vissa var riktigt goda och han som höll i det var så rolig! Kevin köpte naturligtvis en flaska vem om de var waaaay to expensiv enligt mig, pjuh! 

Efter tequilaprovningen åkte vi för att äta lunch som även den ingick. Så härligt att få åka till en äkta mexikansk restaurang som inte är för turister utan snarare mexikanarna själva. Nu ska vi tillbaka till hotellet och ikväll är ev planen att möta upp vårt gäng i Tulum centrum för en helkväll. Dock har vi lite bekymmer med Tui angående transfern imorgon och vi behöver reda ut det först innan vi kan spika något. 


Allmänt | |
Upp