I TRÄDGÅRDEN

Efter en lång dag - mentalt - behövde jag undvika soffan för att inte somna och framför allt behövde jag frisk luft. Så istället för en promenad arbetade jag i trädgården. Jag rensade ut allt från år 2023 i växthuset och fyllde upp med ny jord och gjorde fint. Sen gav jag mig på rabatterna som kämpat på under löv och ogräs och gjorde rent. Slutligen gjorde jag samma sak i rabatten med buxbom på framsidan. Efter 3 timmar var jag klar och då var klockan 20.00. Pjuh! 
 
 
Det var verkligen helt kaos innan jag började... 
 
 
Nu är det rent och fint! Nu ser jag fram emot att plantera nytt. Självklart hade jag bästa sällskapet under tiden. 
 
 
Jag hämtade också en spade och grävde upp de brännässlor som börjat komma upp här och där, de jävlarna ska bort en gång för alla. Hoppas jag kom åt alla rötter, var absolut svettig när jag var klar med dem i alla fall, haha. 
 
Nu blir det en varm dusch, kvällsmat och gos. God natt! 
 
 
Allmänt | |
Upp