TJUGOFÖRSTA SEPTEMBER

Vi har verkligen fått upp farten på hemmaplan vad gäller renovering. Dels är Kevin väldigt flitig med att fixa nytt innertak på övervåningen, jag väntar egentligen på att grunden blir förberedd färdigt så vi kan sätta igång och samarbeta. Under tiden som han pular med det så planerar jag för renoveringen i trädgården, vår uppfart ska få sig ett lyft! Hade tänkt börja gräva men i och med att de opererade bort förändringen igår så får jag inte lov att göra något av det roliga som var planerat... Så allt får vänta. Därför roar jag mig med annat, som att fynda nygamla möbler och göra om. Måla, betsa och flytta runt lite småsaker klarar jag galant. 
 
I helgen lämnade jag över en ritning på en möbel som jag verkligen skulle vilja ha och Kevin, så fin som han är, överraskade mig med att ha byggt en. Är det någon som kan gissa vad det är? Den ska naturligtvis målas och ställas på sin rätta plats. Men är det någon som kan gissa vad den fyller för funktion? 
 
 
Den blev precis som jag hade hoppats ❤ Nu är frågan om den ska bli herrgårdsgrön eller om jag ska betsa den så att träfärgen blir riktigt mörk och maskulin... Svårt val. 
 
Allmänt | |
Upp