FRIDAY BABY

God morgon, vilket det verkligen är idag, eller hur? 
 
Jag startade morgonen med att ta mina mått för första gången sedan den 23 augusti. Jag har nu gått promenader/raska promenader i allt från 30 till 70 minuter dagligen och har inte heller festat (druckit mina kalorier och bakisätit) men i övrigt har jag levt som vanligt. Det har absolut mumsats på både godis, ostbågar, choklad, rödvin och restaurangmat under dessa veckor då utmaningen handlade om att röra på mig 30 minuter varje dag. Som jag skrev tidigare i veckan så har jag mått så sjukt himla bra. Att promenera gör mig väldigt gott och jag kommer att fortsätta med det. Mitt mående är 5 gånger bättre än innan och jag känner mig friskare, starkare och fastare, för att inte tala om hur bra själen mår. Men, man blir ju nyfiken på hur kroppen påverkas på utsidan också. Och visst har det hänt grejer. Jag har nu mätt flera delar av kroppen, så som armar, ben, midja, höfter, rumpa osv och måtten visade en minskning på 18,5 cm på 30 dagar. Det är ju faktiskt superbra! 
 
Så jag är nöjd. Det som ger mest effekt är att man är konsekvent och håller i vilket jag absolut ska göra. Det är inte orimligt att promenera 30 minuter om dagen så mår man då såhär bra av att röra så lite på sig, då finns det ingen anledning att låta bli. Är lite orolig för hur det blir när vintern kommer för det brukar bli blaskigt och nästan omöjligt att promenera ute hos oss då på grund av allt vatten som stänger av stigar osv. Men jag ska gå så länge det finns möjlighet till det. 
 
Nu måste jag åka in till jobbet. Det är en bra dag för mig idag och förhoppningsvis får den fortsätta så. Och med det vill jag avsluta med en inspirerande bild som får sätta tonen för min helg. Ha det bäst!
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp