FORTSATT POSITIV

Vad jag är lyckligt lottad som har en så fin man vars prioritet alltid är att få oss att må bra. Som vill att jag ska må bra 🧡 Jag gör vad jag kan för honom och han för mig. Han undrade vad jag helst ville göra på min födelsedag, om jag ville ha middag på restaurang eller om jag kanske ville gå på bio men allt jag ville var att umgås med honom, gärna i form av en promenad och lite tävling på det, typ badminton. Så vi möttes upp, spelade badminton i 70 minuter och sen promenerade vi i 30 minuter. En perfekt födelsedag i mina ögon. Nu står han i köket och kokar pasta och gör en ricottasås med citronzest och parmesan, en favorit här hemma. Jag har blivit hänvisad till soffan för att chilla lite, i väntan på maten. Det gör mig lycklig och tacksam. 

(null)

(null)

(null)

Sen blev jag firad av goa kollegor, fick en fin blomma av L och så sjöng de för mig också. Godingar! Och jag lever även på gårdagen. Är så tacksam för min familj 🧡🧡🧡 Är en väldigt lyckligt lottad 32-åring! 

Och hörni! Idag har det gått 1 månad på min promenad-challenge. Jag skulle alltså gå 30 minuter om dagen (eller mer om jag fick lust) i valfritt tempo. Man kan dela upp den i flera omgångar exempelvis 10 min x 3 utspritt under dagen osv. Jag har dock valt att gå promenaden vid ett och samma tillfälle. Oftast hamnade jag på 45-60 minuter men jag har också prickat exakt 30 minuter vid kanske 6 tillfällen. Och jag har mått så jääääääkla bra! Det har nästan varit lite världsomvälvande för mig, tänk att man kan må så bra? Av att promenera lite? 30 minuter per dag är INTE mycket, det är en halvtimme av din dag. Så jag rekommenderar alla att göra samma sak. På fredag ska jag ta mina mått för att se vad promenaderna har gjort med kroppen, så spännande! 

(null)

Såhär opigg var jag innan promenaden och badmintonen. Var såååå opepp och hade huvudvärk och kände mig svag. Men 2 timmar senare så… 

(null)

Full med energi och så mycket gladare!! Tänk vad träning och frisk luft gör med en. 16 000 steg blev det idag och det är jag så glad för. 

Nu - middag och mys! 


Allmänt | |
Upp