VEGANSK MAC AND CHEESE

Okej, är det något jag aldrig tröttnar på så är det pasta. Så otroligt jäkla gott. Och är det något som jag älskar mest av allt så är det ost. Så inte helt otippat så är jag en jäkla sucker för maträtter med dessa kombinationer, även när det blir som allra enklast. Jag menar, Mac and cheese... kom igen, det är ju en dröm. En extremt onyttig sådan, så därför äter jag det typ aldrig. 

Men nu ni har jag minsann hittat en mindre onyttigare variant som dessutom (bäst av allt) är helt vegansk! Wow! Med hjälp av näringsjäst (även kallad bjäst) går det att koka en ostsås som är helt vegansk. Näringsjästen har nämligen en smak som påminner om ost och används därför i vegansk kost. Det är alltså torkad inaktiv vanlig jäst som innehåller massa vitaminer och proteiner. Jag köpte mina förpackningar på Apotea.se och tillsammans med cashewnötter, citron, vitlök, vatten och kryddor blev det en ostsås (mixade allt i en mixer). Rekommenderar starkt! 

(null)

(null)

Mums mums mums! 



Allmänt | |
Upp