Från michaela...

Jag har tänkt jätte mkt nu i 6 dagar.
mitt tänkande har naturligtvis påverkat kevin, för jag har ju inte riktigt varit mig själv. Därför har jag delat med mig av vad jag har tänkt över, och då har vi tillsammans funderat ut lösningar..
Vi kom egentligen bara fram till att vi behöver lite nya vänner.. Visst, vi har ju vänner nu som vi absolut kommer vilja ha kvar, som betyder något och som vi älskar att umgås med :) och dem vet vilka dem är, hoppas jag! :O
Men sen finns det dem som verkligen inte beter sig som vänner, som ljuger, säger elaka saker, och dem som skiter i oss.. Men så år väl livet? Visst är det så, att vänner kommer och går? så, egentligen är det väl ingen big deal, så länge dem riktigt vännerna stannar kvar :) <3

På midsommarafton råkade jag höra när Kevin och 2 killkompisar till oss pratade med varandra. Dem försökte övertala kevin att dumpa mig. för dem tyckte att kevin är så snygg, så pass snygg att han kan få vem han vill, så varför ska han stanna hos mig? dem lyckades också i samma mening få med att jag har gått upp i vikt och verkligen blivit tjock , och inget att ha.
Och detta sa 2 stycken "vänner" till honom?
som tur väl var så sa kevin ifrån och nu vill han inte prata med dem igen, och jag vill aldrig se personerna igen. mitt självfötroende knäcktes totalt. som en nöt, helt krossad i småbitar.
Och fick vi ett förlåt? nej, personerna har inte lyft ett finger..
och det är jäkligt tråkigt. men även om dem skulle be om min förlåtelse så skulle jag säga nej.
man gör inte så mot sina vänner, verkligen inte!
och kärlek sitter inte bara i utseendet.
men jag håller med dem, jag är tjock och ful men Kevin tycker inte det :) och det är helt underbart, och sen har jag en insida som han också älskar, så hur kan hans kompisar ens komma på iden att försöka övertala honom till att dumpa tjejen han bor med, är förlovad och lycklig med?
det är människor som är avundsjuka, som har problem, osv som kommer på sånt.

Som sagt, det hade varit så skönt att träffa lite nytt folk ! :)
Men, om planerna går som planerat så försvinner Kevin och jag från Karlskrona efter jul, och det hade varit najs :)
Innan dess blir det en resa till Grekland, och i vinter (om vi har råd) till Thailand :)
en sak är säker, kevin är min bästa vän och han sviker aldrig!

så, egentligen är jag väldigt lycklig. Bortsett från min vikt osv, men att skriva hur synd det är om mig här är ju bara korkat, för det är inte ett dugg synd om mig, och jag kämpar ju för att bli av med det :) så alla ni som jämnt skriver "tyck inte så jävla synd om dig själv och gör något istället", ni är ju dumma i huvudet om ni tror att jag tycker synd om mig själv. Jag kämpar, och så duktig är jag, sen får resten tycka vad dem vill. självförtroendet existerar inte, så just nu försöer jag bygga upp det!
idioter...
Allmänt | |
#1 - - Sara:

Låter väldigt bra det där tycker jag! :) Vart ska ni ta vägen efter jul? :) <3

#2 - - Michaela:

Vi kanske åker på ett jobb till Australien! :D , kevin är sådär till det just nu, men mamma och jag är på han ;D

annars, flyttar vi nog iaf till en annan stad där jag ska läsa vidare, men i så fall till sommaren efter julen :) <33

#3 - - nyfiken bloggläsare ;p:

men gud, hur kan folk tycka sånt om dig? herregud va patetiska dom är! dom är så avundsjuka så det sjunger om det, åh va trött man blir på såna människor! du är så sjukt söt ju :O tänk va perfekt världen skulle varit om alla såg ut som du ^^ Kram på dig!

#4 - - Manda:

Håller med om det där. Visst hade det varit skönt med nya vänner. Blir ju lite trist i längden när det är samma människor hela tiden, hur mkt man än tkr om dem. :) Men hur hittar man andra, som inte umgås i samma krets? ;p

Och det där andra du skrev, din pojkväns kompisar. Så säger man inte. Blev lite småarg när jag läste det, synd om killarna ju! Uppenbart att de är avundsjuka, för gud så fin du är! Och du och Kevin verkar ha det så bra! :) Glad för er skull. Visst är Hasslökillarna gulligast i världen? Har också en (a) haha.

#5 - - Michaela:

Tack så jätte mkt manda! Jag håller med, hasslökillarna är bäat ;) vet vem din är, käkade på utkiken när han jobbade :P

Ja, byta kompisar hade inte varit helt fel..

tack så jätte mkt, det värmer !

ni är också fina ihop :)

#6 - - Michaela:

Tack vad gulligt nyfiken bloggare :) Det värmer som sagt. och ja, det är avundsjuka, men endå. det är så många som kommenterar mitt utseende och min vikt, det är tröttsamt..

och jag mår så dåligt psykiskt av det.

Men tack så jätte mkt! kram på dig med!

#7 - - Caroline:

bry dig inte om dem sötnos <3 jag finns kvar, no matter what <3 vart ska ni efter jul? :)) vill inte förlora dig :( <3<3<3<3

#8 - - Anonym:

hejhej. kikar in hos dig kram

Upp