MINA REKOMMENDATIONER

Jag har fått önskemål om att lägga upp och tipsa er om olika HIIT-pass som jag rekommenderar. Detta tycker jag är superkul eftersom HIIT verkligen är något jag fått upp ögonen för tack vare att det är så otroligt enkelt att göra hemma. Man behöver varken hantlar eller annat och inte ens särskilt mycket utrymme. Jag tränade till exempel på vårt lilla hotellrum bredvid sängen vid flera tillfällen i Australien och det gick alldeles utmärkt. 
 
Nu vet jag inte hur pass vältränade ni är men jag tänker att jag utgår från mig själv och även lite lägre nivå än så (nybörjare) eftersom att jag inte kan relatera till en hög nivå, haha. Dock finns der ett hav av HIIT för vältränade, så det är på snudd till omöjligt att inte hitta något att bita tag i.
 
Jag rekommenderar att man börjar försiktigt, hellre att man genomför varje övning ordentligt än att stressa med att hinna med i samma tempo som den som instruerar. Det är viktigt att komma ihåg. Gör man övningen fel eller inte fullt ut så falerar ju mycket av passet. Övningarna jag kommer lägga upp är lätta att förstå så oroa er inte! 
 
Först ut har jag några pass för nybörjare. Dessa är perfekta att starta med om man känner sig osäker eller otränad. Pamela Reif är en klar favorit. Jag tycker hon har bra övningar som funkar både när jag är helt otränad eller som nu - ganska tränad. 
 
 
Nästa pass gick inte att lägga in så jag har lagt in en länk till det istället. Detta pass gjorde jag igår! 
 
 10 MIN FULL BODY WORKOUT - Beginner Friendly, with breaks // No Equipment I Pamela Reif - YouTube
 
 
  
Där har ni 3 pass som är alldeles lagom att starta med. Bäst är ju såklart om man går en pw innan, 30 minuter räcker, som uppvärmning och så avslutar man med ett av ovanstående pass. En perfekt kombination! 
 
Här kommer några pass som är lite kortare men som verkligen känns om man gör det rätt. Aj aj aj!
 
 
 
 
 
Dessa pass är lämpliga för alla nybörjare. Det är HELT OKEJ att ta det i sin takt och att PAUSA om man behöver. Huvudsaken är att passen blir gjorda. Vad är meningen om man ger upp för att man inte tycker att man orkar och hinner med i tempot? Så var inte för hårda mot er själva. Alla är vi nybörjare i början. Några pass senare är man inte det längre. 
 
Här kommer de pass jag tränar just nu när jag vill ha lite mer av en utmaning (okej, jag är död efteråt). Det första passet är mitt favoritpass av alla, ett pass som jag genomfört många många gånger, både i Sverige och i Australien. En solklar favorit. 
 
 
Tro mig. Du kommer må som en gud efter detta. Nästa pass gick inte att lägga in så jag har lagt in en länk istället. 
 
15 MIN FULL BODY HIIT WORKOUT - burn lots of calories / No Equipment I Pamela Reif - YouTube
 
Slutligen, Natacha Océane. Wow. Här har ni en väldtränad tjej som är explosiv i sina rörelser. Jag vågar mig på vissa av hennes pass men då gör jag det efter min egna kapacitet. Det är bara en dröm att tro att man kan göra som henne. Men hon inspirerar och hon får mig att känna mig stark. Tycker du att ovanstående pass är lite för enkla, då rekommenderar jag dig att göra Natachas pass. Hon har flera på hög nivå som jag absolut inte kommer att ge mig på. Passet går inte att publicera här men jag har lagt in en länk. Tips tips! 
 
15 Minute Fat Burning HIIT Workout | Full Body at Home or Gym (No Equipment) - YouTube
 
Detta var mina tips för denna gången. Allt ni behöver är en tv, en surfplatta eller en telefon, träningskläder och en vattenflaska med vatten så är det bara att köra. Ni kommer inte att ångra er även om träningsvärken kommer att vara brutal efter flera av passen. Och ja - det räcker att göra 1 pass per träningstillfälle för att det ska hända grejer. Det är det HIIT handlar om, högintensiv intervallträning. 
 
Lycka till! 
 
 
Allmänt | |
Upp