BRÖLLOPSFRÅGOR

1. Kyrka eller borgerlig vigsel?
 
Det blir en borgerlig vigsel utomhus.
 
2. Hur många brudtärnor?
 
Våra systrar (Nathalie och Pauline) och vår vän och toastmadame Ida
 
3. Toastmaster/toastmadame?
 
Ida och Nathalie är toastmadame
 
4. Barn eller barnfritt?
 
Eftersom vi inte har några egna barn valde vi att ha ett barnfritt bröllop. Alltså en åldergräns från 15 år.
 
5. Traditionellt eller icke tradiotionellt?
 
Skulle nog säga att det blir en perfekt mix av båda
 
6. Vit eller färgad klänning?
 
Det vill jag inte avslöja såhär på förhand. Men det blir en klänning som verkligen representerar mig och som påminner mycket om de bilder jag publicerat här tidigare
 
7. Stort eller litet?
Vi ville egentligen ha ett litet bröllop på kanske 40 personer men när vi väl satt ner och skulle skriva upp alla vi ville bjuda så skenade antalet iväg rejält upp till 60 personer. Dessvärre så får man inte lov att vara fler än max 50 där vi ska vara, så vi fick tyvärr skära ner ordentligt vilket var väldigt svårt och jobbigt.
 
8. Bröllopsresa?
 
Jajamen, det blir det. Dock inte i anslutning till bröllopet eller i år eftersom vi ska åka till Mexico i januari. Så vi spar den resan till 2020, som vi redan längtar massor till.
 
9. Formelltt eller festligt?
 
Det blir en stor fest! Det värsta som finns är stela tillställningar, så det ska vi undvika in i det sista.
 
10. Ta varandras namn, hitta på eget, kombination eller behålla era namn?
 
Eftersom jag heter Håkansson i efternamn så var det ganska självklart att det blir jag som tar Kevins efternamn. Dock inte för att det är traditionellt utan helt enkelt för att mitt är för vanligt.
 
 
 
Allmänt | |
Upp