NICE CREAM

Hur gör du nice cream? Ser galet gott ut 🤗
 
Denna frågan fick jag igår och tänkte därför besvara den med hjälp av bilder som jag passade på att ta igår när jag gjorde kvällens middag.
 
 
Först och främst så måste man frysa in bananerna så att de hinner bli stenhårda. Som ni kan se så har jag delat bananerna i bitar och lagt i en låda. När jag ska göra nice cream tar jag ut lådan och plockar så många bananer som jag vill använda. En portion är i regel en banan. Sen ska det smaksättas också, här är alternativen många, min favorit är körsbär. Dock går det inte att köpa körsbär på stor förpackning så det går åt ½ låda när jag gör 1 portion. Det går att ha i alla typer av bär, kokos, kakao, nötter etc. Ta det du tycker om!
 
 
Något som jag verkligen kan skriva under på är att man behöver en maskin som klarar av ishårda bär och frukter. Den måste kunna hacka sönder allt i små små bitar annars får du inte den där krämiga konsistensen...
 
 
Såhär ser det ut när maskinen fått jobba i 1 minut eller 2. Då är det dags att tillsätta lite vätska för att det ska bli samma konsistens som glass. Jag använder enbart havremjölk och tar då bara några skvättar åt gången när maskinen är igång för att inte riskera att göra den för lös.
 
 
När den ser ut som ovan tycker jag att den är perfekt!
 
 
Sen kör jag alltid på lite topping. Denna gång blåbär och cashewnötter. Kakao är gott också men då blir det ganska mycket dessert över den vilket jag sällan är sugen på. Som sagt, när det gäller smaksättningen så är alternativen oändliga. Använd din fantasi! Hur som så är det otroligt gott, det är egentligen bara den gången då jag hade i havtorn som det inte blev gott... Så det är inte att rekommendera, haha.
 
Smaklig måltid!
 
Allmänt | |
Upp