SÅ MYCKET BÄTTRE

Hade blivit så mycket bättre om JAG fick välja artisterna. Det är dags i år igen & nu är tydligen 5/6 artister klara & det är inga som jag hurrar över..tyvärr. Tänk om jag fick bestämma?
Ja, nu tänker vi så.
Då hade jag delat upp det så det blir 3 av varje kön, känns mest rättvist.
Och artisterna jag hade valt - & min motivering till varför kommer här:
 
 
 
Ola Salo - the one and only. Självklart val. Han har skrivit så mycket bra musik så det skulle vara helt fantastiskt att få höra de andra -speciellt utvalda- artisterna framföra hans musik med sina underbara röster. Sen ser jag gärna så mycket som möjligt av Ola i alla typer av sammanhang. Mer Ola Salo till folket (läs mig!).
 
 
 
Okej, ni tyckte Ola Salo var ett förutsägbart val av mig, vad är då inte Loreen? Just nu Sveriges absolut bästa artist enligt mig. Hennes musik, utstrålning, personlighet, stil & till & med politiska åsikter är helt RÄTT. Därför hade hon inte kunnat bli annat än perfekt rätt i Så mycket bättre. Tänk henne göra en av Olas låtar? Wow. Eller om Ola hade gjort en egen version av "My heart is refusing me", jag hade gråtit av lycka! "Är jag i himmelen nu?"
 
 
 
Peter Jöback. Sveriges älskling. Musikalprinsen med charmen, looken & den mysiga personligheten. Är vi alla överrens om att Peter borde synas i tv i höst? Ja det är vi. Peters röst är helt amazing. Och han är en fin person med en fin personlighet & tv behöver lite fler människor med den egenskapen. Peter är klockren & självklare än självklarheten själv.
 
 
 
Jag vet inte om jag någonsin talat om för er här på bloggen att jag tycker väldigt mycket om en del av Caroline af Ugglas musik? Jo, det är sant! Hon har en väldigt speciell röst & en vääääldigt speciell personlighet - på ett bra sätt - & hon hade kunnat knasa till en av Olas låtar & göra den helt fantastiskt tokig, på ett sätt som bara hon kan. Hon kanske kan tyckas vara just lite knasig, jag gillar det, hennes låtar är så äkta & det finns verkligen ett sorgset allvar i hennes texter. Jag gillar henne jätte mycket! Hon bara ska med!
 
 
 
Mannen vars namn & texter kan översättas till sommar, Lars Winnerbäck. Fantastisk musik, härliga texter & den allra mest somriga svenska musiken som jag vet. Han är ett självklart val! Loreen hade nog kunnat göra en av hans låtar till en snäppet mer magisk version än hans egen (även om det är svårt, men Loreen, hon kan!). Skulle vara så intressant att höra han tolka de andras låtar också. Winnerbäck går varm i min iphone året runt, men på sommaren så värmer det verkligen i hjärtat att höra honom. Svensk musik när den är som bäst!
 
 
Och min sista kandidat, men förmodligen den med den absolut största rösten i världen (!!!) är Helen Sjöholm. Magiska, fantastiska & så otroligt begåvade Helen. Wow, det finns ingen som hon med den rösten. Ingen! Hon är min absoluta favorit & hennes röst ger mig sån gåshud så jag nästan vill kräkas ibland - för att det är så obehagligt. Hon hade passat perfekt i Sveriges mest älskade sommarprogram. Jag hade velat höra henne sjunga ALLT som går att sjunga, för hon gör allt till perfektion. Hon är grädden på moset, den där glömda hundralappen som du av en händelse hittar i jackfickan & blir sådär otäckt lycklig över & den första riktiga sommardagen i den annars ganska gråa svenska sommaren. Ni fattar, hon är bäst & ett självklart sista val till min egna casting av sommarens Så mycket bättre.
 
Tänk om jag hade fått bestämma va? Så bra allt hade varit då ;)
 
Allmänt | |
Upp