VAD SÄGER KROPPEN DÅ?

Undra vad som skulle hända om jag åt 200 g kalkon till frukost, en clementin till mellanmål, en köttbit (typ fläskkotlett) till lunch, en banan till mellanmål & en köttbit med ugnsstekt morot till middag & endast drack vatten i 4 veckor & tränade 40 minuter crosstrainer om dagen?!
Undra om jag skulle RASA i vikt eller om jag skulle stå helt still för att kroppen är inställd på svält?

Detta är inget jag hade planerat att göra, men helt seriöst, tänk om det skulle funka?
Vet inte varför jag är så dum & tänker i dessa banor när jag vet jävligt väl att man ska äta regelbundet, nyttigt & lagom av allt & träna 3-5 gånger i veckan för att gå ner på ett hälsosamt sätt.. Konstigt att det ska vara så - ursäkta språket - JÄVLA SVÅRT att göra det då.. .
Hade så gärna velat vara riktigt fin på nyår. Men it ain't gonna happen! tjockis. fetto. mes. svag. brist på karaktär. fegis. latmask. looser.


Japp, värt att tänka på.
Allmänt | |
#1 - - Johanna:

MICHAELA... Du klarade det så bra förra gången :) glöm inte det! Du vet att du kan och att du har gjort det en gång innan, varför är inte det motiverande för dig? Det är första december idag - sätt igång och träna och ät rätt :D det händer så klart något innan nyår om du skulle börja IDAG. Slösa inte bort fler dagar om du verkligen vill ha en skillnad till nyår, stor som liten. Allt räknas :)

#2 - - Anonym:

Hej, har faktiskt sett dig slita på gymmet ett antal ggr, duktigt värre!



Det du skriver handlar om så mycker självdisciplin, ja jag vet att det suger att gå runt hungrig..



Men en sak jag har börjat med på senare tid är att skippa kolhydraterna helt efter lunch.. och det funkar verkligen, på kvällen ersätter jag kolhydraterna med fetter och proteiner.



Och nej, din kropp hade inte ställt in sig på svält om du hade ätit var 4-5 timme och t.ex hållt dig till endast proteiner eller någon sallad.



Lycka till!

#3 - - Michaela:

Vad gullig du är! Jag vet att det borde motivera mig, men det gör det inte. Något är seriöst fel med mig nu. Jag vet inte vad som hänt, men jag har verkligen börjat gå mot botten! Men det är mycket som bidrar till det, inte bara träning & att äta nyttigt. Men allt annat jobbigt runt omkring får mig ur balans & det försvårar det ytterligare.. Menmen, snart så kommer det, motivationen. Jag bara vet det!

#4 - - Michaela:

Hej!



Jaså det har du? På Wellness? :)

Jo jag vet att det handlar om självdisciplin & det är just det jag INTE har just nu.

Men ändå har jag någon känsla av att det kommer att lösa sig. Så det gör väl det - & det motiverar mig!

Det där med inga kolhydrater efter lunch är ett vinnande koncept, har själv testat det! :) Synd att kolhydrater är så gott ;) haha - det där har också med självdisciplinen att göra, vad som är gott & inte gott.

Menmen, jag vill & ska ta tag i det! Jag lovar mig själv det!

#5 - - Ronja:

du fröken. jag har gått ner en satans massa kilo nu när johanvarit ett as o dumpat mig....jag åt inget på typ två veckor. jag ser ut som ett skellett och det är inte fint!

Plus att jag är supertrött och hängig hela tiden OCH jag har tappat färg :( så svält inte dig själv nu. Ät och var lycklig och träna ibland :P

Upp